Fotoreportage
over stadsontwikkeling in Antwerpen
Afgeven in de map " upload naar leerkracht "
Ten laatste op vrijdag 24 april 2015
1.. Groepsindeling:
Bekijk je inschrijving
hier
gemiddeld 4 personen ( minimum 3 en maximum 5 personen ). Zorg voor een duidelijke
taakverdeling ( foto’s nemen, foto’s bewerken, kaart lezen, eindredactie,
verwerken tot een reportage , enz. ). Deze taakverdeling moet terug te vinden
zijn in jullie reportage. Het is een groepswerk maar de punten kunnen variëren
naargelang het verrichte werk. Deze taakverdeling moet het werk gelijkmatig
over alle leden verdelen. Groepsleden uit verschillende klassen geven hun taak
af in hun respectieve klassen..
2. De opdracht:
Maak een reportage ( filmpje, powerpoint, fotoboek ) van de gevraagde opdrachten.
De locaties van de foto’s moeten steeds op een kaart zijn aangeduid. Integreer
deze kaart in je document. Geef bij iedere foto voldoende uitleg en zorg ervoor
dat je bestanden niet te groot zijn (en dus gebruiksvriendelijk). Deze bestanden
moeten afgegeven worden in de map upload naar leerkracht ( enkel hier!!!! )
en moeten zonder problemen publiceerbaar zijn. Alles mag gerust verwerkt worden
in een website maar je moet deze niet op een externe server plaatsen maar wel
in de gevraagde map. Vraag bij twijfel uitleg aan je leerkracht.
3. Puntenverdeling:
1. correct uitvoeren van de opdracht= alle opdrachten voldaan, groepsindeling
in document, op de juiste manier verwerkt en afgegeven, tijdig, enz :
25p
2. kwaliteit van de verwerking tot een fotoreportage, fotoalbum, verslag,een
filmpje,enz ( = eigen keuze ) 25 p
3. Kwaliteit van de foto's ( zijn ze illustratief voor het gevraagde? duidelijk?
enz) 10 p
4. Voor de afwezigen:
Wie door omstandigheden afwezig maakt volgende taak:
Maak een fotoreportage over de stadsontwikkeling in volgende Antwerpse wijken:
het Zuid, de kaaien en het Eilandje.
Doe dit aan de hand van een welbepaalde route. Op deze route liggen minstens
20 stopplaatsen die in dit kader passen. Breng een (virtueel) bezoek aan een
museum dat op de route gelegen is en bespreek een de belangrijkste werken. (
met beeldmateriaal).
Situeer alle foto’s op de route. ( liefst interactief )
Zorg dat het een realistische route is voor voetgangers, fiets en/of auto (
1 keuze maken ).
Gebruik hierbij volgende websites: De
Scheldekaaien: , Eilandje
:
Willemdok ,Zuiderdokken: